Tuesday, April 24, 2012

lemah

Kadang-kala, hati ini sering-sering mengugut aku

akan janji yang ku lafazkan saat aku terumbang-ambing

aku berjanji dgn DIA

akan lebih menumpahkan taat setia

akan lebih jujur saat jiwa berbicara iman

akan lebih ikhlas utk turun ke medan jihad

untuk lebih bersedia menjalan tugas hamba

.lesu.

.kecewa.

'hey atiqah. mana pergi janjimu? mahu dia menarik kembali anugrahNya?'

bukankah cabaran itu santapan jiwa pendekar?

mana mungkin si penakut mampu berdiri di barisan hadapan

mana mungkin andai kau sering-sering menolak peluang

mana mungkin andai kau menidak kebolehan

astaghfirullah

.berikanlah aku kekuatan.

'Ya Allah, berikanlah kami,
 iman yang sebenarnya sehingga kami tidak lagi gentar atau mengharap org lain selain Engkau sendiri'

lemah. x mahu aku futur dlm perjuangan ini T.T


No comments:

Post a Comment