Wednesday, November 16, 2011

Jalan

Ya Rabbi

ampunkan aku, ampunkan aku, ampunkan aku

today
16 November 2011

it is another 3 days left

the day i am going home

the day i will leave this 'baitul'


dunia yang satu ini

bukan mudah

buat insan culas dan leka seperti aku

yg sering-sering tersasar jatuh


aku seakan merpati tinggi

megah dipandang bebas dihina dek hidup melarat

mengharap simpati dan kasih Illahi

agar terus menuntun aku ke redha-Nya


dunia ini memang bukan mudah

ironinya, ia penuh dgn teman-teman

penuh dengan harapan dan do'a

menghadap suratan dan takdir menjerut batin

yang mencuka rasa hati agar menjadi sejati


lewati masa-masa kenangan

aku kaget dengan diri

perubahan

kekecewaan

keinginan

impian

harapan

entah tak tahu andai ini baik atau tidak

moga Allah memberi yang sepatutnya

buat hamba seperti aku


mohon kau lorongkan aku ke pangkal jalan-MU

.Ya Rahman.

No comments:

Post a Comment