Thursday, November 05, 2009

mungkin.

hidup di sini nampak celaru.

isi dan luaran.

sibuk dgn urusan perjanjian yg kena dibetulkan, bt passport, bt fund transfer ke aus bank, borang2, khabar btn lagi, medical check-up dn pelbagai ribu lagi urusan sebelum khabar ke sana disahkan. sebelum keputusan dinyatakan 'lulus dn layak'. tapi alhamdulillah, 50% hampir sempurna.

tapi masih, hati aku yg gelisah. meng0ng.

sukar, aku tak berjumpa jalan penyelesaian ttg masalah itu. apa yg dirancang x terjalan. x cukup berusaha? sudah, aku mencuba yang terbaik. tapi akhirnya tetap begini. tetap juga berselingkuh di balik kegagalan. pengecut? bukan, tp aku x mampu. benar2. sudahnya? beginilah..aku hanya biarkn masa mengubah segala. tak punya jalan lain. berdoa yang terbaik. moga2 Allah membantu aku dalam ujian kali ini.

mungkin aku perlu lari seketika dari hidup ini maka aku akan lebih menyedari. lebih2 menghargai. membayangkan andai aku hilang yang ini. maka mungkin tenaga akan terkumpul semula. akan mampu berpositif. akan mampu mencuba lg. aku perlu dikit udara berbeza. johor. =)

1 comment:

  1. ambil masa utk diri sendiri

    jadilah pengurus yg terbaik utk diri..

    cubalah pecahkan segala persoalan. cuba lakukan sesuatu utk mencari jwpn bg tiap persoalan. mgkn jwpn2 tersebut tersembunyi, cuma perlu dirungkai.

    Tidak mengapa gagal, tetapi bangunlah drp kegagalan. krn tiap kejayaan adlh bermula dgn kegagalan atas tiap percubaan. Tak salah mencuba kan.

    SEMOGA BERJAYA...=)

    ReplyDelete