Friday, August 21, 2009

thinking heart?

post ni memang hanya dari hati. hati yang cuba tuk berfikir.



kehidupan kelihatan menenangkan. dan menyeronokkan. adventurous. being surrounded with the people i l0ve and care.



tapi ada particle-particle kecil dalam hidup ini yang memberontak. yang biasa tapi mungkin salah. yang benar tapi janggal. mahu tapi pahit. malu tapi seronok. gelap tapi bukan legap. kabur tapi tidak kelabu. hinggakan aku kadang-kadang tak tahu tindakan itu patut dihalalkan atau diharamkan dalam hidup ini.



keluar malam. isu mudah. simple. mungkin ada yang mengatakan lapuk jika aku begitu terusik ttg ini. ortodoks. tapi ini bukan nilai yang aku pelajari di rumah. lewat hanya utk emergencies. lewat hanya jika bersama keluarga. itu yang abah dan mak titipkan. keselamatan dan keadaan x boleh dijangka. takut andai berada di tempat yang salah pada masa yang salah. bahaya.



dan di sini, seringkali aku x punya semua alasan itu. aku hy mahu melihat dunia malam, bersama teman, berkongsi kenangan. semoga tiada kekesalan lewati usia nt. tapi tika ini, kdg2 kesal itu menjengah saat usia belum beranjak. bersyukurlah. ada yang mengingatkan. ada yang sayang. tapi pilihan itu belum kubuat. antara keseronokan ini?

Sukar. Ya Allah, tabahkan hati ini?

4 comments:

  1. it's ur decision n depends on you. you need to coop wif the changes that maybe you NEED to do...SOMEDAY..
    wateve it is, ask for Allah guidance..insyaAllah, whenever u r, wateve u do, everything will be ok coz Allah knows what is the best 4 u..

    *Pray for your safety..

    ReplyDelete
  2. thanks et0n..sometimes i d0 really need people th0ught. tq!
    kechik~me..same jer..adehai~huuu

    ReplyDelete